2009. szeptember 6., vasárnap

Elektronikus szolgáltatások: változatos támogatás


A szolgáltatások világával kapcsolatos kötetet jelentetett meg a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara 2009 nyarán. A kötetben külön fejezet foglalkozik az elektronikus szolgáltatások fejlődésével, változatosságával: a turizmus web2es támogatása mellett az interaktív televíziózáson át, az online egyetemi adminisztrációig sokféle módja van a technológiai támogatásnak, melyel külön-külön cikk foglalkozik.

A kötetben olvasható kutatócsoportunk új jogász tagjának, Strihó Krisztinának írása is, aki tanulmányban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások jogi aspektusait vizsgálja a joghézagok és megoldásra váró, problematikus jogi helyzetek felvillantásával.

Az új típusú technizált ügyletekben ("digitális eszközök segítségével tett jognyilatkozatok távollévő felek viszonylatában") jellegüknél fogva kiemelkedő szerepet nyer a bizalom megteremtése a szerződő felek között, legyen az az eladó vagy a vevő. A jogviszony mindkét oldalán álló jogalanyt védelemben kell részesíteni, ehhez a különböző jogintézmények "arzenálját" alkalmazhatjuk, több-kevesebb sikerrel.

A kötet minden cikke olvasható a Gazdaságtudományi Kar közleményei között az interneten is a http://www.eco.u-szeged.hu/tudkozlemeny/kozlemeny_2009.html oldalon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése